contact@frenda.nl | 06-21562303

Noord-Hollandse ondernemers niet klaar voor de toekomst

Deel dit:

99% sites niet goed leesbaar op smartphone of tablet “Slechts 5 van de bijna 700 websites – dat is dus 99% – die we geanalyseerd hebben, zijn goed leesbaar op smartphones en tablets. Bij de overige 695 sites past het beeld van de website zich niet aan aan de schermgrootte van de bezoeker. Dat leidt tot irritaties bij de en zorgt ervoor dat meer dan 30% van de mensen direct afhaken”, vertelt Robert Groot, eigenaar van iDOTMEDIA, een fullservice internetbureau gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen en bouwen van websites en webshops die werken.. Zijn bedrijf analyseerde onlangs 700 websites van collega-ondernemers in Noord-Holland. Conclusie van dit onderzoek? Noord-Hollandse ondernemers zijn nog niet klaar voor de toekomst als het om online zakendoen gaat.
Laten we beginnen bij zo’n website die zich aanpast. Waarom is dat dan zo belangrijk? Groot: “Bijna tweederde van de Nederlanders surft dagelijks op een smartphone of tablet. En dat aantal stijgt. Verder blijkt uit onderzoek dat veel bezoekers een site direct verlaten als deze niet ‘mobielvriendelijk’ is. Juist in tijden van crisis moet je als bedrijf ervoor zorgen dat je ook online je zaken perfect geregeld hebt. Je moet er alles aan doen om bezoekers op je site te houden. Dat bereik je niet alleen met responsive design; klanten haken ook af bij een onaantrekkelijke vormgeving, verouderde technieken of wanneer de site niet gebruiksvriendelijk is.”

Scoren in Google
Het is dus zaak dat je bezoekers binnenhoudt. Maar hoe zorg je überhaupt voor bezoekers? Groot: “Je site moet goed scoren in zoekmachines. Dat bereik je door een combinatie van factoren, denk aan de juiste teksten, aantrekkelijke vormgeving, regelmatige updates en goede techniek. Wij regelen dit allemaal voor onze klanten; wij maken sites die niet alleen aantrekkelijk en gebruiksvriendelijk zijn, maar die ook hoog scoren in bijvoorbeeld Google. En scoren in Google is een must; zo’n 78% van de B2B-markt oriënteert zich namelijk via Google.Wat iDOTMEDIA doet, wordt in vakjargon Search Engine Optimization genoemd, ofwel zoekmachineoptimalisatie.”

Social Media is geen hype
Ondernemers die ook online klaar willen zijn voor de toekomst, doen er goed aan om met Social Media aan de slag te gaan. Groot: “Een bedrijf dat zichtbaar is op Twitter, LinkedIn of Facebook scoort namelijk ook beter in zoekmachines. Maar dat is niet de enige reden. Het is belangrijk dat bedrijven zich realiseren dat Social Media geen hype is. Consumenten willen op internet niet alleen maar informatie zoeken; ze willen in gesprek gaan met bedrijven. Ze willen hun tevredenheid (en onvrede) kunnen uiten. Door mee te gaan in deze ontwikkeling, zorg je er als ondernemer voor dat je klaar bent voor de toekomst.”

Bron: NH Zaken

Reacties

    Stel uw vraag?

    Bedankt!! Uw bericht is verzonden, u ontvangt spoedig bericht van mij.

    Er is een probleem bij het verzenden van uw bericht.. Probeer het later nog eens a.u.b.

    Uw bericht wordt verzonden..